Bija tāds gadījums Pūka priedītēs, kad miglā apmaldījās Lācis, Sivēns un Trusis. Kā vienīgais, kam galvā nav zāģu skaidas, situāciju glābt uzņēmās Trusis. Viņš runāja, runāja, runāja – līdz pazuda miglā. Pūks tad atviegloti nopūtās – „tagad, kad viņš ir apklusis, es varu sākt sajust, kurp mani sauc mani medus podi”. Un ātri izkļuva no miglas.
Šleseram ir sava patiesība sakot, kāds gan pamats kādam domāt, ka viņš grib dzīvot izcirtumā? Kādēļ viņam izcirst priedes – lai iestādītu kartupeļus? Skaidrs taču, ka viņš centīsies saglabāt katru iespējamo koku savā īpašumā! Varam jau situāciju aplūkot arī no otras puses – vai tik kāds nav prihvatizējis zaļo sirdsapziņu, nesamaksājot par to ne lata. Tāds, par kura attieksmi pret dabu varam spriest vien pēc viņa vārdiem...
Es arī dzīvoju Jūrmalā. Tur, kur tagad mana māja, 150 gadus atpakaļ ir augušas priedes, tagad atlikusi tikai viena, tā man ļoti patīk. Bet manas mājas būvvēsture noteikti iekļauj sevī vairāk kā 76 priežu izstrādāšanu būvmateriālos, kuros priedes turpina dzīvot zem mana jumta.
Manuprāt, ne jau par nabaga priedēm šobrīd ir runa. Zeme, kura kādam pieder (šobrīd, piemēram, Šleseram), nevar pildīt sociālu funkciju, proti, kā zaļā zona būt pieejama un kalpot visiem. Ja kādu tas interesē, tad jārunā nevis par priedēm un dabas aizsardzību, bet veidu, kā šis zemes gabals ir kļuvis par privātīpašumu, par tā izmantošanas noteikumiem un tieši tā arī jājautā. Kad „zaļie” pieķēdējās pie Būtiņģes termināla, ne jau par dabu tobrīd notika cīņa, bet par biznesa interesēm un tas liek mums turēt viņus aizdomās par jauna veida – „zaļo” prostitūciju. Nu situācija ir līdzīga.
Kādi ir patiesie iemesli Šlesera priežu gadījumā? Mums skauž, mums nepatīk Šlesers, riebjas bagātnieki vispār, netīk, ka paši nevaram to, ko citi var, taču vienīgais, ko varam izdomāt, lai savu nepatiku ietērptu „smukā” veidā ir – mēs sargājam priedes!? Nožēlojami...
Priedes tiek izmantotas kā buferis, jo „zaļoprāt” turpinās radīt n-to jau pēc kārtas precedentu – ja Šleseram atļaus cirst, radīsies nākamie, kuri centīsies tikt pie zemes kāpās un arī cirtīs. Taču, manuprāt, šis jautājums ir jārisina, runājot skaidru nevis aplinku valodu, nevis cēli ar priedēm aizbildinoties. Ir jālieto īstie argumenti. Un priedes tās nav.
|